گزارش و بازرسی فنی جرثقیل مطابق با تقاضای انجام شده متقاضی و گزارش بازدید از دستگاه با مشخصات مهمی از جمله  نوع دستگاه ، ظرفیت اسمی ، ظرفیت ایمن باربرداری ، شرکت سازنده ،مدل ، سال ساخت، شماره سریال ، سایر مشخصات فنی ، محل استقرار ، حدود و موضوع بازرسی ، شماره گزارش و اصلاحیه ، روش بازرسی ، تاریخ و محل بازرسی ، نتیجه بازرسی ، مشخصات و کد متقاضی/کارفرما، مشخصات و کد مالک ، تاریخ صدور و تاریخ اعتبار این موارد با رعایت تمامی شرایط که صرفا نشان دهنده وضعیت دستگاه در زمان بازرسی می باشد، و با گزارش نویسی تخصصی، برگه گواهی سلامت صادر می گردد .

چرا خدمات و بازرسی فنی جرثقیل انجام میگیرد ؟

خدمات فنی با این فرض اساسی انجام میگیرد که طرف های درگیر در آماده سازی و بهره برداری از تجهیزات (کارخانه سازنده طراحان ، سازندگان ، پیمانکاران فرعی و…) تعهدات مربوطه را قبلا به نوبه خود به انجام رسانیده اند. لذا خدمات بازرسی فنی به هیچ وجه به عنوان جایگزین تعهدات و نقش طرف دیگر در تفاهم نامه انجام نمی شود . تمامی موارد درج شده در گزارش مبتنی بر قواعد و قوانین موجود صادر می شوند. هر یک از مجری های مشارکت، طراح ، مهندس ، سازنده ،تولید کننده ، فروشنده ، تامین کننده ، مالک و سایر طرف ها از تعهدات اشتباه مبرا نمیسازد . و بخصوص حفظ تطابق با قواعد و مقررات و ایجاد شرایط ایمن برای کار از مسئولیت های انحصاری مالک، محسوب می شود. 

تست جرثقیل

گواهینامه سلامت تا چه مدت اعتبار دارد ؟

مدارک صادر شده توسط شرکت بازرسی، تنها اطلاعات وضعیت دستگاه در زمان بازرسی را مشخص می کند. مالک/کارفرما مسئولیت دارد که وضعیت دستگاه را در فواصل مختلف مابین انجام بازرسی ها ، در شرایط بازرسی منجر به صدور گواهینامه غیر مشروط شده حفظ نماید. انجام بازرسی فنی فقط به منزله پذیرش استحکام سازه ای و قابلیت فنی یک دستگاه در دوره اعتبار گواهی نامه صادره برای استفاده یا انجام خدمات معینی در قالب قواعد و استانداردهای پذیرفته شده توسط شرکت بازرسی کننده می باشد. استفاده از قواعد نمیتواند توجیه کننده نارساییهای احتمالی کار طراحان باشد و نیز نمی تواند به منزله جایگزینی برای قوانین ملی و دستوالعمل های کنترل کیفیت سازندگان دستگاه تلقی میگردد. 

صدور گواهی نامه سلامت جرثقیل سقفی 5 تن کیتو

نکته: کارشناس گزارش فنی تعهدی فراتر از مندرجات این اعلامیه و در مورد گزارشات و اظهارات خود، بازنگری نقشه ها، گواهینامه ها و سایر خدمات ارائه شده را بعهده نمیگیرد

چه شرایطی باعث باطل شدن گواهی سلامت جرثقیل می گردد ؟

برخی تعهدات مالکین و بهره برداران نسبت به دستگاه دارند، که عدم رعایت آنها موجب ابطال گواهی می گردد. که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

بدیهی است هر گونه تعمیر اساسی بر روی دستگاه ، تعویض قطعات دستگاه به هر شکل موجب باطل شدن گواهینامه می گردد. اشخاصی که حمل و بالابری بار را انجام می دهند. لازم است قبل از اقدام به کار دستگاه از نظر عدم وجود ایراداتی مانند : سایش ، تغییر شکل ، شکستگی ، عدم کارکرد تجهیزات جانبی و…  مورد بازرسی قرار دهند . تجهیزات حمل و بالابری بار لازم است توسط اپراتورهای تایید شده مورد استفاده قرار گیرند. کلیه تجهیزات کمک بالابری ، به هیچ وجه مجاز به کاهش ظرفیت باربرداری نمی باشند . متقاضی با دریافت  این گواهی قبول می نماید که نتایج این بازرسی منحصرا مربوط به این تجهیز می باشد و در زمان بازرسی صرفا دارای اعتبار می باشد . مالک / بهره بردار خود را ملزم به رعایت شرایط و قوانین شرکت بازرسی می داند و از جمله شرایط قید شده در گواهینامه، استفاده از اپراتور دارای صلاحیت قانونی از سوی دولت ، انجام تعمیرات و نگهداری صحیح ، بازرسی های دوره ای مورد تاکید میباشد .

شرایط باعث باطل شدن گواهی سلامت جرثقیل

نکته : تکثیر از گواهی نامه ها نباید به طور عمده ای صادر گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وزنه پل فلز