VPF CRANE

انجمن بازرسی جرثقیل

مرجع اصلی بازرسی و تست جرثقیل در ایران مطابق با استانداردهای کشور آمریکا “ANSI ” که متعلق به انجمن مکانیک “ASME” می باشد تعیین می گردد. این استانداردها که با کد SMMA 70 ,ASME B30.2 شناسایی می شوند، مرجع خوبی برای طراحی و ساخت و نگهداری جرثقیل و نیز بازرسی جرثقیل می باشند. تست انواع جرثقیل براساس این استانداردها صورت می گیرد. 

آزمایش ظرفیت نامی حمل بار جرثقیل (فرآیند تست بار)

تست و بازرسی ظرفیت نامی بار جرثقیل، آزمایشی است که همیشه باید مورد توجه قرار گیرد بطور خلاصه، یک نوع آزمایش برای تخمین زدن تحمل بار است که وزن آن حداقل برابر با ظرفیت نامی جرثقیل باشد، در این شرایط باید بطور کامل تمامی ایمنی های عملکرد جرثقیل را مورد ارزیابی قرار داد، پس بنابراین هر زمان تجهیزات بالابر سقفی به تازگی نصب و یا تغییر و یا تعمیر (اصلاح) شده باشند، قبل از قرار گرفتن در خط کاری حتما توسط افراد مجرب تست شوند. ظرفیت بار نامی جرثقیل، حداقل 100% و حداکثر 125% ظرفیت نامی و میزان تحمل بار را  باید در برگیرد (مگر اینکه توسط شرکت سازنده اصلی بر اصل OME تایید شده باشد). آزمایش های بار باید دینامیک باشد، یعنی باید تمام عملکرد های حرکتی جرثقیل اعم از تست حرکت بالابری بار جرثقیل و تست پایین آوردن بار جرثقیل و نیز تست حرکت وینچ در مسیر پل و نیز تست حرکت به انتها و ابتدای راهبر کاملا ایمن باشد و به درستی عمل کند. تمامی گزارش ها بصورت کتبی در پرونده دوره ای جرثقیل ثبت گردد، که بعدها برای نگهداری درست از جرثقیل و تجهیزات جرثقیل مورد استفاده قرار می گیرد.

VPF CRANE

فرآیند تست بار جرثقیل سقفی

بررسی پیش از عملیات جرثقیل، تجهیزات را برای شناسایی هر گونه نقص یا آسیبی که ممکن است بر عملکرد ایمن جرثقیل و بالابر تأثیر بگذارد و یا بر نتایج آزمایش بار تأثیر بگذارد، ارزیابی می کنند. زمینه های کلیدی برای ارزیابی جرثقیل شامل، جرثقیل یا بالابر برقی با علامت خارج از عملکرد مربوطه برچسب گذاری نشده باشد، زیرا باید کلیه حرکات با علامت‌های دستگاه کنترل، هماهنگ باشد. پس بنابراین برای تست و بازرسی جرثقیل باید توجه داشته باشیم قلاب و بست ها آسیب نبینند یا تغییر شکل ندهند و به درستی کار کنند، سیم بکسل شکسته، پیچ خوردگی یا زخمی نشده باشد،  زنجیر بار فرسوده، کشیده، پیچ خورده یا دارای اعوجاج نشده باشد، و نیز کنترل محدودیت های حرکتی در طول مسیر و سوئیچ های حد بالابری به درستی کار کنند و اینکه هیچ صدای غیرعادی شناسایی نشود. بازرسی دوره ای جرثقیل، باید پس از اتمام آزمایش بار انجام شود، که مناسب ترین زمان برای ارزیابی بسیار دقیق تجهیزات است. این شامل بررسی جامع اجزای ساختاری و مکانیکی است اعم از بازرسی تیرکرین ها، بازرسی کامیون‌های انتهایی جرثقیل، بازرسی راهبرهای جرثقیل، بازرسی کالسکه و یا ترولی و نیز بازرسی کابین جرثقیل می شود. علاوه بر این، بازرسی برای سایش، ترک یا سایر آسیب‌ها بر روی ترمزها، شفت‌ها، محورها، چرخ‌ها، کوپلینگ‌ها، شیارها و درام‌ها، اجزای انتقال، ساختارهای مسیر و دستگاه‌های زیر قلاب انجام می‌شود. د نهایت بازرسی اجزای الکتریکی، نشانگرها، گیج‌ها، نقاط اتصال، ریل ها، ضربه گیرها و ایستگاه‌های انتهایی، پوشش‌ها و حفاظ‌ها و همه واحدهای تولید برق، هیدرولیکی مستقل را نیز مورد بررسی قرار می گیرند .

VPF CRANE
آزمایش ظرفیت نامی جرثقیل سقفی

نگهداری و ایمنی جرثقیل

یکی از مهم ترین راه ها برای ایمن نگه داشتن اپراتورهای جرثقیل سقفی و بالابر این است که آنها را ملزم به تکمیل بازرسی تجهیزات قبل از عملیات در ابتدای هر شیفت کاری کنیم. به همین دلیل است که اتحاد جرثقیل، بالابر و مونوریل (CHM) – که با همکاری اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) کار می کند – یک بررسی تجهیزات قبل از عملیات جرثقیل ها و بالابرها را منتشر کرده است که 13 منطقه جداگانه را به تفصیل شرح می دهد که حداقل باید بازرسی شوند. . اگر تجهیزات جرثقیل در هر یک از نقاط بازرسی دچار مشکل شوند، طبق اعلام گزارش کتبی، به یکی از سرپرست ها  اطلاع داده می شود و قطعات مشکل دار با عنوان «خارج از سرویس» برچسب‌گذاری شود تا زمانی که مشکل اصلاح شود.

 

بازرسی جرثقیل
VPF CRANE

مناطقی که قبل از عملیات باید تست و برچسب گذاری شوند :

  1. اطمینان حاصل کنید که تجهیزات با یک علامت خارج از دستور برچسب گذاری نشده اند.
  2.  کنترل تمامی آزمایش های جرثقیل و بررسی حرکت‌های بالابری ، تست حرکت کالسکه جرثقیل و تست استحکام پل جرثقیل از مواردی هستند که روی کنترل‌کننده های جرثقیل تعبیه شده اند.
  3. بررسی اینکه عملکردهای ترمز و سوئیچ های محدود کننده به طور عادی کار می کنند.
  4. تأیید اینکه قلاب بدون آسیب است و قفل قلاب (ضامن قلاب) به درستی کار می کند.
  5. بازرسی سیم بکسل جرثقیل و یا بازرسی زنجیر جرثقیل بر روی بالابرها برای اطمینان از عاری بودن آنها از هر گونه آسیب و یا تغییر شکل.
  6. تمامی نشتی های روغن جرثقیل بر روی قطعات و یا کف مورد بازرسی قرار می گیرد .
  7. بررسی تمامی لیبل های هشدار و سایر برچسب های ایمنی، سالم و خوانا باشند.
  8. بررسی اینکه هیچ مانعی برای حرکت در طول مسیر وجود ندارد.
  9.  

 گروه هایی که به ایمنی و سلامت کارگران متعهد هستند برای جلوگیری از تلفات، جراحات و بیماری در محل کار، قبل از بروز حادثه و عواقب جبران ناپذیر، تمامی موارد و نکات بازرسی و ایمنی جرثقیل را ارزیابی میکنند. شرکت وزنه پل فلز با داشتن کارشناسان حرفه ای این امکان را فراهم نموده که در سریع ترین زمان ممکن به مکانیک جرثقیل با تجربه دسترسی داشته باشید این شرکت با داشتن فروشگاه انلاین قطعات جرثقیل تمامی نیاز های صنعتی شما را برطرف سازد. تنها با گرفتن شماره همراه 091263876708 می توانید با کارشناس فنی جرثقیل سقفی ارتباط حاصل نمائید.

برای اطلاع از بازرسی جرثقیل های مختلف، هزینه کارشناسی جرثقیل سقفی، سوالات مورد نظر درباره گواهینامه بازرسی جرثقیل، دستورالعمل بازرسی جرثقیل، هزینه بازرسی جرثقیل اصفهان، بازرسی جرثقیل در اهواز، بازرسی دوره ای جرثقیل، بازرسی فنی جرثقیل سقفی، بازرسی جرثقیل توسط افسر ایمنی، بازرسی جرثقیل ذوب آهن، روش بازرسی جرثقیل، بازرسی جرثقیل ژاپنی، بازرسی جرثقیل صنعتی و… می توانید با بازرسان جرثقیل سقفی شرکت وزنه پل فلز ارتباط برقرار نمائید.

Testing and inspection vazneh pol felez

آیا می خواهید در مورد عملکرد و کاربرد ایمنی تجهیزات حمل و نقل بار بیشتر بدانید؟ جزئیات بیشتر را می‌توانید با جستجو در سایت www.vpfcranes.com انجام دهید . با ما در ارتباط باشید.

info@vaznehpolfelez.com

021-46063707

021-46063708

09126386708

وزنه پل فلز